een tijd van komen en een tijd van gaan - Reisverslag uit Guilin, China van Iseli Waard - WaarBenJij.nu een tijd van komen en een tijd van gaan - Reisverslag uit Guilin, China van Iseli Waard - WaarBenJij.nu

een tijd van komen en een tijd van gaan

Door: ies

Blijf op de hoogte en volg Iseli

13 Augustus 2010 | China, Guilin

Hier ben ik weer!
Afgelopen week was ik even kwijt, want toen zaten we te midden van de rijstvelden in Longshou. Hier stond ons een behoorlijke trekking te wachten.. en zwaar was ie!! Op dinsdagmiddag kwamen we aan en hebben we de rest van de dag daar lekker gerelaxt onder het genot van een biertje. Dat bier zorgde helaas bij sommige mensen voor rare ideeen. Dit zorgde ervoor dat we de volgende morgen om 5 uur ons nest uit moesten, want we gingen naar de geweldige zonsopgang kijken! Dus op woensdagochtend stond iedereen zo gaar als een konijn voor het hostel te kijken. Menig persoon had luciferstokjes nodig om hun ogen open te houden ;) Na de eerste traptrede had je het dus ook eigenlijk al helemaal gehad. Helaas hadden we er toen nog minstens 1200 te gaan voordat we boven zouden zijn :s Ik was kapot!! Toch was het, het wel waard want het uitzicht was geweldig. We werden uiteindelijk dan ook rijkelijk beloond door onze gids met een uurtje slaap ;) Joepie lekker even naar je nest!! Maar aan ieder voordeel bleek weer een nadeel te zitten, want na 15 minuten ging er een walm van vloekende kreten in alle talen door het gebouw heen... Naast ons hostel (soort muziekschool) begon de muziek te spelen die volgens mij nog in het dorp 20 km verderop te horen was.. :s Dus maar weer het bed uit voor lunch en dan weer met volle moed naar de andere kant van het dorp om daar trappen te gaan lopen. Het uitzicht was wederom grandioos!! Geweldig!! In de middag hebben we de trekking gestaakt en zijn we lekker gaan zwemmen en hebben we genoten van de vrouwen die daar liepen met 1,5 meter lang haar. Toch was niet alles echt, want ook daar hebben ze een soort van hairextensions uitgevonden --> BUSTED!! De avond was helaas een domper. Ik denk dat ik alles bij elkaar geschreeuwd heb op dat moment, want overal liepen kakkerlakken en zaten grote turantula spinnen.. JAAAHHHK! Iedereen kreeg op dat moment de kriebels, want het was heel goor! Gelukkig de nacht overleeft, waarna we de volgende dag konden vertrekken naar het volgende dorp. Hier hebben we 1 trekking gemaakt en verder lekker gerelaxt. Mooi op een tafel onder de sterrenhemel, kijkend naar vallende sterren en vuurvliegjes.. heerlijk! That's life :p
Sinds vandaag zijn we weer terug in Guilin. Hier blijf ik tot morgennacht, want dan gaat mijn taxi naar het vliegveld en ga ik lekker naar huisje toe!!
Al bij al was het een geweldige reis en kan ik het zeker iedereen aanraden om te gaan!! Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties die jullie geplaatst hebben. Had graag meer willen laten weten en foto's erop gezet, maar helaas was dat niet mogelijk vanwege de beperkte internetmogelijkheden. Natuurlijk is iedereen van harte welkom om foto's te komen kijken ;)
Nou, toitoi en tot snel!!

xxx ies

ps. Truus, wat is ping...(blabla) ling?? als je de p in een b veranderd is het namelijk ijs, en dat heb ik zeker gehad!!

• 13 Augustus 2010 - 18:41

Truus:

nooit geweten dat het een b moest zijn goede reis en tot snel